Společnosti dochází hotovost a hrozí, že například nebude mít na květnové výplaty. To by podle odborářů mohlo vyvolat protesty horníků.
\"V tomto týdnu by se měly shromáždit nabídky na externí financování a my je budeme vyhodnocovat. Primárně samozřejmě to jednání vede OKD jako dlužník. Já jsem účasten těch jednání a případně samozřejmě i vyhodnocování těch nabídek,\" řekl Louda.
Současná jednání se podle něj primárně týkají ekonomických otázek a přípravě způsobu řešení úpadku, jenž může skončit buď reorganizací, nebo konkurzem. \"Samozřejmě pomalu začínáme přezkum pohledávek, zajišťování majetku, to je taková ta klasická agenda, co probíhá v insolvenčním řízení,\" řekl insolvenční správce.
Uvedl, že nabídky na odkup OKD, jako učinila skupina v čele s finančníkem Pavlem Tykačem, zatím nemůže komentovat. \"K mému překvapení se to dozvídám z tisku. Budeme o tom jednat i s odbory, ale v podstatě ty parametry ani neznám,\" řekl Louda.
OKD na sebe podala insolvenční návrh na začátku května. Firma dluží více než 650 věřitelům přes 17 miliard korun, nedokáže své závazky splácet a její majetek nedosahuje hodnoty sedmi miliard korun. Krajský soud v Ostravě následně vyhlásil úpadek firmy.
Do insolvenčního řízení se už se svými pohledávkami přihlásilo přes 60 věřitelů, kteří po OKD chtějí celkem více než deset miliard korun. Ministr průmyslu Jan Mládek (ČSSD) tento týden uvedl, že svoje pohledávky u insolvenčního správce samozřejmě přihlásí i stát.
Insolvenční řízení může skončit reorganizací či konkurzem. Při konkurzu je zpeněžen veškerý majetek dlužníka a výtěžek si rozdělí věřitelé. V případě reorganizace, kterou navrhuje vedení OKD, společnost dál funguje podle reorganizačního plánu, který schvaluje věřitelský výbor i soud.
OKD zůstává v provozu, v dolech se dál těží uhlí. Firma má nyní zhruba 9800 kmenových zaměstnanců, 2500 dodavatelských a 200 agenturních pracovníků. Ztráta zaměstnání ale hrozí i dalším tisícům lidí v navazujících profesích.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
