Odchod z EU by také vyžadoval nové projednání obchodních vztahů, tedy zopakování toho, co musí země udělat, když se chce stát členem WTO. Británie by tak musela znovu dojednat podmínky obchodu se 161 členskými zeměmi WTO a přišla by o nízká cla nebo bezcelní přístup do 58 zemí, které jsou zahrnuty do 36 obchodních dohod EU.
Británie se připojila k WTO pod záštitou EU a její podmínky členství byly utvářeny během dvaceti let jednání pod vedením Bruselu. V případě, že se Británie rozhodne unii opustit, nebude možné učinit s těmito podmínkami nic ve stylu pouhého \"vyjmout a vložit\", upozornil Azevedo.
\"Skoro veškerý britský obchod (se světem) by musel být nějak dojednán,\" uvedl Azevedo. \"Vyjednávání těchto obchodních dohod je nesmírně obtížné a složité. A také pomalé,\" dodal. I když se země snaží o rychlé projednání dohod s členy WTO, neznamená to podle něj, že tito členové jsou ochotni jednat, protože mají vlastní priority. Jednání mohou trvat roky, upozornil Azevedo.
Británie by se také mohla případně rozhodnout, že jednoduše zruší všechny bariéry obchodu a bude bezcelním státem. To však Azevedo považuje za nepravděpodobné.
Referendum o členství Británie v EU se bude konat v červnu. Zastánci takzvaného brexitu, tedy odchodu Británie z EU, tvrdí, že bude možné pro Británii uzavřít vlastní obchodní dohody se zeměmi po celém světě mnohem rychleji, pokud nebude součástí EU.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
