Analytici v anketě agentury Reuters v průměru očekávali, že provozní zisk za první tři měsíce roku klesne, a to o více než 17 procent na 2,75 miliardy eur. Výsledek ale překonal i nejvyšší odhad analytiků. Provozní zisk očištěný o mimořádné položky dosáhl 3,1 miliardy eur, a rovněž tak překonal odhady.
Čistý zisk koncernu se ale snížil o více než 19 procent na 2,37 miliardy eur (64 miliard Kč). Obdobně celkové tržby koncernu za první tři měsíce roku klesly o 3,4 procenta na 50,9 miliardy eur (1,2 bilionu Kč). Způsobil to jednak pokles prodeje aut, ale i nepříznivý vliv směnných kurzů.
Největší evropská automobilka se potýká s následky rozsáhlého skandálu s manipulací testů emisí. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
Automobilka kvůli nákladům na skandál vykázala za loňský rok nejvyšší celoroční ztrátu v historii podniku. V prvních třech měsících roku se jí podařilo vrátit se do čela automobilového trhu, když předstihla v prodeji japonského konkurenta Toyota Motor.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
