\"Jsme v situaci, kdy nás všichni verbálně podporují, řešení ale stále není na dohled,\" uvedl Pomajbík. Připomněl, že nároky šoférů na vyšší mzdy podpořili mimo jiné předseda vlády Bohuslav Sobotka i předseda Asociace krajů a jihomoravský hejtman Michal Hašek (oba ČSSD). Přestože odbory i nadále preferují jednání, vyhrazují si právo zahájit stávku do tří dnů po uplynutí stanovené dvouměsíční doby.
Odborům se nelíbí, že kraje vyhlašují veřejné zakázky na dopravní obslužnost na základě nejnižší ceny. Vyhrávají tak firmy s nejnižšími náklady, tedy i mzdami pro řidiče. Odboráři navrhují, aby vláda stanovila obecně platným právním předpisem minimální mzdu řidičů v rámci veřejných zakázek. Ta by se měla pohybovat kolem 100 Kč na hodinu namísto dosavadní dosahované mzdy 70 až 80 korun.
Veřejnou autobusovou dopravu pro kraje zajišťuje zhruba 11.000 řidičů. Kvůli nízkým platům je kvalitních šoférů nedostatek, podle Pomajbíka jich chybí asi 6000.
Protesty řidičů odstartovala loni takzvaná jablonecká výzva, při které šoféři po celé zemi oblékli kvůli nízkým platům výstražné vesty. Žádali, aby se v tendrech na provoz autobusových linek zakotvila minimální mzda. Už v minulém roce uváděli, že pokud se podmínky v linkové dopravě nezlepší, chtějí odbory přijít s ostřejšími protesty včetně stávky. Dopravní odboráři naposledy stávkovali v roce 2011.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
