Společnost podle Sedláčka nemá text žaloby zatím k dispozici. \"Nemáme text žaloby, nemáme ani znalecký posudek ministerstva dopravy,\" řekl ČTK Sedláček.
\"Klient má vlastní znalecké posudky, ze kterých vyplývá, že k závalu došlo vlivem nevhodného umístění dálnice a vlivem srážkové činnosti. Lom je tam přes 100 let a nikdy s ním nebyl problém, dálnice je tam tři roky a najednou problém je,\" řekl Sedláček. Statisíce tun zeminy zasypaly rozestavěnou dálnici v červnu 2013.
Ke stejnému závěru jako majitelé lomu dospěl podle manažerky Miloslavy Pošvářové i nadační fond Stínové ŘSD. Kamenolom podle Pošvářové není primární příčinou sesuvu. \"Příčina je podle všeho ve špatném průzkumu, vadném projektu a vlastním způsobu výstavby,\" uvedla v tiskovém prohlášení Pošvářová. Stínové ŘSD proto podalo minulý týden trestní oznámení na neznámého pachatele ve věci zodpovědnosti za zavinění sesuvu.
Stavbu úseku dálnice D8 přes České středohoří doprovázejí problémy od začátku. Geologové už v polovině 90. let současnou trasu nedoporučili. \"Vědělo se o tom, že svahové nestability tady v minulosti byly,\" řekl ČTK už dříve ředitel České geologické služby Zdeněk Venera. Geologové doporučili vést v těchto místech dálnici tunelem Kubačka, který měl mít délku 3,7 kilometru. Tuto variantu podporovali i ekologové.
Kromě tělesa dálnice poničil sesuv i železniční trať 097 z Ústí nad Labem do Lovosic. Stát počítá s opravou tratě v roce 2018.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
