Mluvčí Škody uvedl, že v rámci nové skupinové strategie vyhodnocuje firma potenciál oblastí, v nichž dosud svá auta neprodává, včetně Severní Ameriky. V dohledné době se však rozhodnutí v této věci nečeká, dodal mluvčí.
Volkswagen má příští týden představit novou \"strategii 2025\", která má ukázat, kam se bude skupina vyvíjet po překonání nynějšího emisního skandálu. Charakteristickými rysy plánu je decentralizace produktového plánování a prodeje. Volkswagenu jde zejména o překonání škod ve Spojených státech, kde za posledních osm měsíců od vypuknutí skandálu klesl prodej vozů značky VW meziročně o více než deset procent.
Analytici jsou co do vyhlídky škodovek na americkém trhu skeptičtí, protože firma donedávna opomíjela segment velkých vozů typu SUV, které mají Američané v oblibě, zatímco prodej osobních vozů v USA spíše klesá. \"Škoda by udělala lépe, kdyby šla na rozvíjející se trhy, jako je Indie nebo Jižní Amerika,\" řekl Reuters analytik banky NordLB Frank Schwoppe.
Škoda však v poslední době podniká v segmentu SUV ofenzívu. V září představí na autosalonu v Paříži velký terénní vůz s názvem Kodiaq, podle medvěda žijícího na stejnojmenném ostrově u pobřeží Aljašky. Nové SUV Škody vychází z konceptu VisionS představeného letos na autosalonu v Ženevě. Kodiaq doplní dosud jediné SUV od Škody, menší model Yeti, jehož novou generaci se firma chystá uvést na trh příští rok.
Škoda už jednou pokus o vstup do USA podnikla. Ke konci 50. let tam začala vyvážet svůj osobní vůz Felicia, o několik let později ale jeho prodej na americkém trhu kvůli slabému odbytu ukončila.
Škoda Auto Auto zaměstnává přes 26.000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích světa. Vyrábí šest modelových řad a loni dodala zákazníkům celosvětově více než jeden milion vozů.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
