\"Stát tento specifický areál ke své činnosti nepotřebuje, o čemž svědčí i to, že pro něj nenašel definitivní využití ani téměř sto let od odchodu posledních válečných invalidů,\" uvedla ředitelka ÚZSVM Kateřina Arajmu.
Areál Invalidovny zahrnuje zastavěnou plochu a nádvoří o výměře přes 12.000 metrů čtverečních a zahrady, které mají rozlohu téměř 10.000 metrů čtverečních. Areál je oblíbený mezi filmaři, natáčely se tam například některé scény z Amadea Miloše Formana.
Invalidovna byla postavena v letech 1731 až 1737 jako útulek pro válečné vysloužilce. Vzorem stavitelům byla podobná budova v Paříži. Plány na výstavbu vypracoval slavný barokní stavitel Kilián Ignác Dientzenhofer v roce 1730, pro nedostatek financí byla z návrhu realizována pouze jedna devítina. K ubytování válečných invalidů budova sloužila do roku 1935.
Donedávna v Invalidovně působil Vojenský ústřední archiv, který se přestěhoval do zrekonstruovaného objektu v areálu kasáren v Praze-Ruzyni. Ministerstvo obrany pak převedlo Invalidovnu na základě usnesení vlády na majetkový úřad. Úřad jej nabídl k využití ostatním institucím, které o něj neprojevily zájem.
Povodně v roce 2002 poničily v Invalidovně velkou část archivu - zatopily na 30.000 kartonů archiválií. Z nich se podařilo zachránit asi 26.000 krabic archiválií. Budova i vojenský archiv se s následky řádění živlu jen obtížně vypořádaly a přízemí stále nese viditelné známky poškození velkou vodou.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
