Export automobilek se od ledna do konce května zvýšil o 7,5 procenta na 686.694 vozů. Domácí prodej se zvýšil téměř o osm procent na 3229 aut.
Škoda Auto zvýšila produkci o 12,8 procenta na 333.489 vozů, kolínský výrobce mini vozů TPCA rostl o 13,4 procenta na 105.554 aut a Hyundai zvýšila výrobu o 12,8 procenta na 154.700 vozů.
Výrobu nákladních aut stále reprezentuje jen kopřivnická Tatra, která dodala na trh 439 vozů, tedy o 35 procent více, než ve stejném období loni. Produkce autobusů stoupla o půl procenta na 1764 vozidel. Z toho 1585 vyrobených autobusů připadá na Iveco, 156 na SOR a 23 na KH motor Centrum.
Jediný motocyklový výrobce Jawa zvýšil produkci o 16,4 procenta na 1072 strojů.
Za celý loňský rok automobilky v Česku vyrobily rekordních 1,3 milionu aut. Letos sdružení předpokládá další růst.
jsa mal



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
