ÚOHS zahajuje správní řízení kvůli podezření ze zneužití dominance ojediněle. Jsou i roky, kdy v této oblasti řízení nezahájil žádné.
Aktuální řízení se týká údajně nepřiměřených podmínek ve vztahu ke smluvním partnerům. Ti musí poště hlásit, zda zásilka, kterou chtějí, aby Česká pošta doručila, již předtím nebyla podána u alternativního poštovního doručovatele. Česká pošta za nesplnění těchto podmínek podle informací ČTK ukládá pokuty.
Tiskový mluvčí České pošty Matyáš Vitík ČTK řekl, že podle zákona o poštovních službách není držitel poštovní licence, tedy Česká pošta, s.p., povinen uzavřít poštovní smlouvu s jiným provozovatelem v případě, že předmětem této smlouvy je dodání poštovních zásilek, které byly podány u tohoto jiného provozovatele.
\"Česká pošta zaznamenala v minulosti opakované pokusy některých konkurentů toto zákonné oprávnění České pošty obcházet, což bylo zatím nepravomocně potvrzeno i rozhodnutím soudu. V zájmu zachování reálné možnosti výkonu tohoto zákonného práva zakotvila Česká pošta, s.p. ve svých smlouvách i tomu odpovídající informační povinnost. Ke konkrétnímu průběhu řízení před ÚOHS se Česká pošta nebude vyjadřovat,\" uvedl Vitík.
Správní řízení, které antimonopolní úřad vede, trvají v oblasti hospodářské soutěže někdy i roky. V krajním případě hrozí České poště několikamilionová pokuta, ÚOHS ale může také řízení zastavit bez postihu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
