\"Já jejich závěry nepřekrucuji. Máme jeden posudek a dvě studie. Každá říká, že největší vliv měl ten lom. Nechci z toho dělat aféru,\" řekl. Dodal, že je jeho povinností ochránit majetek státu. \"Je potřeba si uvědomit, že jakákoliv hospodářská činnost s sebou nese objektivní odpovědnost. Každý provozovatel jí musí dostát. Bude na soudu, aby určil míru zavinění,\" dodal.
S výroky ministra dopravy ale nesouhlasí vědci z Akademie věd. \"Jakožto zpracovatelé posudku nemůžeme souhlasit se současnými jednostrannými výstupy ministerstva dopravy, které označují za jediného viníka sesuvu na dálnici D8 lom Dobkovičky,\" napsal podle Hospodářských novin ministrovi ředitel Ústavu struktury a mechaniky hornin při Akademii věd Josef Stemberk. Doplnil, že pokud by ministr zůstal u tohoto \"tendenčního výkladu, nezbude než se od tohoto výkladu veřejně distancovat\".
Státní organizace Ředitelství silnic a dálnic a Správa železniční dopravní cesty podaly na firmu Kámen Zbraslav, která je majitelem lomu, žalobu počátkem června. Stát přitom podle Ťoka vychází ze znaleckého posudku, který za viníka sesuvu označil právě kamenolom. Škoda, jejíž náhrady se stát žalobou domáhá, dosahuje podle ministra zhruba miliardu korun. Firma závěry ministerstva odmítla. Její právní zástupce Pavel Sedláček ČTK již dříve řekl, že společnost má k dispozici vlastní znalecké posudky. \"Klient má vlastní znalecké posudky, ze kterých vyplývá, že k závalu došlo vlivem nevhodného umístění dálnice a vlivem srážkové činnosti. Lom je tam přes 100 let a nikdy s ním nebyl problém, dálnice je tam tři roky a najednou problém je,\" řekl Sedláček. Statisíce tun zeminy zasypaly rozestavěnou dálnici v červnu 2013.
Bývalá šéfka úseku kontroly staveb na ŘSD Miloslava Pošvářová podle Hospodářských novin tvrdí, že závěry posudku zná a že lom byl spouštěčem zhroucení svahu, nikoli ale viníkem.
\"Soudně znalecký posudek je základem podané žaloby. A také jednoznačně, říká, kdo je viník. Rád bych si s autory posudku sedl. Mám s nimi v pátek schůzku,\" uvedl ministr dopravy.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
