Jako důvody neuznání posudku ministerstvo uvádělo například chyby v části týkající se vodního hospodářství. Ředitel Letiště Vodochody Martin Kačur označil tehdejší neuznání posudku za krok mimo právní řád a následoval soud.
\"Po podrobném posouzení věci a s přihlédnutím k závaznému právnímu názoru městského soudu jsem dospěl k závěru, že napadené usnesení ministerstva bylo vydáno v rozporu s právními předpisy,\" uvedl ve svém rozhodnutí Brabec.
\"Nyní budeme čekat, zda ministerstvo bude posudek znovu projednávat, nebo ho uzná platným,\" řekl ČTK Kačur. Podle jeho názoru by ministerstvo zároveň mělo původní posudek EIA označit za závazný. Pokud by tak ministerstvo neučinilo, teoreticky by mohlo letišti hrozit, že by muselo dělat zcela nový posudek podle nové legislativy, míní Kačur.
V květnu Nejvyšší správní soud odmítl kasační stížnost obcí, jež se staví proti rozšíření Letiště Vodochody. Obce se obávají například zvýšení hluku a dopadů na spodní vody.
Kladný posudek z roku 2013 obsahoval přes 120 podmínek, které investor musí splnit, šlo například o dostavbu přivaděče na dálnici D8 nebo omezení pro noční lety. Kvůli stížnostem starostů okolních obcí, kteří podali 40 podnětů, ho ministerstvo prověřovalo a v roce 2014 zrušilo.
Letiště Vodochody patří do skupiny Aero, kterou ovládá firma Penta. Na letišti chce v budoucnu odbavovat ročně 3,5 milionu cestujících hlavně nízkonákladových aerolinií, nepravidelných a privátních letů. Fungovat mělo začít nejdříve v roce 2016. Investice mají dosáhnout asi tří miliard korun.
Sandra Bejšáková dr



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
