Nepotvrdily se tak úplně odhady ministerstva, že dálnice zahltilo o polovinu více kamionů než před vstupem do EU. Nákladní automobily přesto představují téměř čtvrtinu vozového parku na českých dálnicích a rychlostních komunikacích.
Nárůst přepravních výkonů je odlišný podle úseků silnic. Například na dálnicích D2 (z Brna na Bratislavu) a D5 (z Prahy na Plzeň) se intenzita dopravy zvedla zhruba o 30 procent, kdežto na D1 (z Prahy do Brna) jen o dvě procenta. Podle Šimonovského to prokazuje, že rozhodující vliv na zvýšení intenzity dopravy měl zvýšený import a export a jen v menší míře se na něm podepsaly tranzit a tuzemská přeprava.
V letošním roce ministerstvo očekává, že dopravní výkon vozidel v Česku dosáhne 9,051 miliardy vozokilometrů, což by byl další nárůst o deset procent. U nákladních vozů úřad očekává nárůst dokonce o 13 procent. Nákladní auta nad 3,5 tuny by se přitom na celkovém dopravním výkonu vozidel podílela asi 26 procenty.
V současnosti se nákladní vozidla podílejí na provozu na dálnicích z 28,6 procenta, zatímco na rychlostních komunikacích z 17,5 procenta. Naopak osobní vozidla mají nižší podíl na dálnicích (66,9 procenta) proti rychlostním komunikacím (77,8 procenta).
Z měření také vyplynuly, že v nočních hodinách se množství těžkých nákladních vozidel jedoucích po dálnicích a rychlostních silnicích sníží jen na čtvrtinu celodenního výkonu a na dálnicích na třetinu.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
