Kousalovy rezignace si Dušek váží. "Vnímám to ale tak, že někdo vzal na sebe odpovědnost za jiné," uvedl s tím, že za výrazné nesplnění plánu výkonů drah v nákladní dopravě za loňský rok nese hlavní odpovědnost náměstek Jiří Kloutvor, který zůstává ve funkci spolu s dalšími odpovědnými pracovníky.
Odboráři chtějí stávkovat zejména kvůli nadměrnému propouštění. Dráhy má letos opustit 6000 lidí z téměř 72.000 pracovníků. Pokud by se v dohledné době nepodařilo uzavřít kolektivní smlouvu, mohl by se počet lidí, které dráhy nebudou potřebovat, zvýšit asi o 2000 až 2500. O snižování počtu pracovníků chtějí odbory s vedením podniku do příštího úterý jednat. Ve středu mají rozhodovat o stávce.
Dušek, který je zároveň členem dozorčí rady, upozornil, že o Kousalově odchodu z funkce předsedy představenstva bude v pondělí dopoledne na mimořádném zasedání jednat dozorčí rada a do té doby zůstává ve funkci. Podle něj sice podle stanov přebírá po Kousalovi řízení drah jeho dosavadní první náměstek Josef Bazala, ve funkci generálního ředitele jej však musí schválit představenstvo a do čela představenstva jej musí jmenovat dozorčí rada. O kandidátech je podle Duška předčasné hovořit.
Důvodem Kousalova odstoupení je podle ministra dopravy Milana Šimonovského (KDU-ČSL) chystaná změna obchodní politiky Českých drah, kterým v poslední době sice rostou výkony v osobní přepravě, ale dosud nemají uzavřeny s některými kraji smlouvu o úhradě ztráty z regionální dopravy. Na druhou stranu drahám podle ministra klesá objem nákladní přepravy.
Mluvčí drah Petr Šťáhlavský vyloučil, že by Kousal odstupoval kvůli vyjednávání s odbory nebo kvůli výrokům některých ministrů. Vedení drah se stalo v pondělí terčem kritiky ministra práce a sociálních věcí Zdeňka Škromacha (ČSSD). Chystané propuštění zaměstnanců Škromach označil za nepřiměřené a pohrozil personálními změnami ve vedení drah.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
