Záměr koupit Wüstenrot pojišťovnu a Wüstenrot životní pojišťovnu oznámila Allianz loni v září. Po schválení od České národní banky a Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže transakci na přelomu roku završila. Její součástí byl i vznik strategického partnerství mezi Allianz a bankovní částí skupiny Wüstenrot, jež zůstala v rukou původních vlastníků.
Allianz vybrala podle údajů České asociace pojišťoven loni v prvním pololetí na pojistném 5,8 miliardy Kč, což znamenalo podíl na trhu 9,7 procenta. Wüstenrot neživotní pojišťovna vybrala 328 milionů Kč (0,6 procenta), Wüstenrot životní pojišťovna 106 milionů korun (0,2 procenta).
Allianz pojišťovna je stoprocentní dceřinou společností Allianz New Europe Holding GmbH a součástí přední světové pojišťovací skupiny Allianz SE. Na český trh vstoupila v roce 1993 a během svého působení si vybudovala pozici třetí největší české pojišťovny.
Finanční skupina Wüstenrot působí na českém trhu od roku 1993, kdy zahájila činnost Wüstenrot - stavební spořitelna. Skupina je součástí koncernu Wüstenrot&Württembergische a zaměřuje se na finanční zabezpečení, financování bydlení a pojistnou ochranu klientů. Skupinu dosud tvořily čtyři společnosti a po prodeji obou pojišťoven v ČR v činnosti pokračuje bankovní část skupiny tvořená Wüstenrot - stavební spořitelnou a Wüstenrot hypoteční bankou.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
