Kromě zmíněného sdružení se o zakázku ucházejí společnosti Cetag, BDO IT, Arthur D. Little a Deloitte Advisory, která již ministerstvu dopravy pomáhala s přípravou provozu systému po vypršení smlouvy s firmou Kapsch na konci letošního roku. Zakázku, kterou firmě zadal ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) bez výběrového řízení, zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Všechny tyto společnosti dnes požadovaly za své služby cenu pod 40 milionů korun.
Nabídky uchazečů jsou tak o polovinu nižší, než očekávalo ministerstvo dopravy. To na začátku května hodnotu zakázky na takzvaného projektového manažera odhadlo na 70 milionů korun.
Poradce má ministerstvu dopravy pomoci s otevřeným výběrovým řízením na nového provozovatele, které kvůli průtahům s přípravou úřad odložil. V současnosti je na programu vlády návrh ministerstva dopravy na prodloužení smlouvy s Kapschem na provoz mýtných bran o tříleté období, během něhož chce úřad výběrové řízení připravit a najít v něm nového provozovatele.
Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za celou dobu se na mýtném vybralo asi 70 miliard Kč.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
