Projekt nové ranveje na pražském letišti byl v nedávné minulosti upozaděn kvůli odlivu počtu cestujících v důsledku globální ekonomické krize po roce 2008. Do roku 2020 se ale očekává, že současný systém dvou vzletových drah na pražském letišti nebude stačit, uvedlo v materiálu ministerstvo dopravy.
O potřebě investic do pražského letiště letos v květnu informovalo i ministerstvo financí, které do rozvoje letiště plánuje investovat 14 až 15 miliard korun do roku 2035. Do tohoto roku by pražské letiště mělo odbavit na 25 milionů cestujících, což znamená zdvojnásobení současného počtu pasažérů, kteří největší tuzemské letiště využívají. Tím by překonalo současný počet pasažérů vídeňského letiště, které loni odbavilo zhruba 23 milionů cestujících.
Paralelní dráha by měla sloužit především pro přistání ze směru od Nebušic, zatímco z nynější hlavní ranveje by měla letadla většinou pouze startovat, a to směrem na Jeneč. Takzvaná vedlejší přistávací dráha se v současnosti používá zejména jako záložní, například při opravách hlavní ranveje.
Jediným akcionářem Letiště Praha je Český Aeroholding. Státní holding sdružuje kromě letiště další státem vlastněné společnosti věnující se letectví.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
