Dopravní expert ČSSD, poslanec Jan Birke předtím řekl, že s Ťokovým návrhem musí vyslovit souhlas úřad ministryně pro místní rozvoj Karly Šlechtové (za ANO), jinak o něm ve vládě nelze hlasovat. K tomu, aby se z Ťokova návrhu stala \"průchozí varianta\", musí mít podle Birkeho od ministerstva pro místní rozvoj pozitivní stanovisko. Pracovní skupina pro transparentní veřejné zakázky při tomto ministerstvu přijetí návrhu nedoporučila.
\"Paní ministryně (Šlechtová) už prohlásila na koaliční radě, že pokud ministerstvo dopravy udělá a udělalo všechny kroky k tomu, aby vyjevilo svůj zájem zbavit se závislosti na Kapschi, tak si dovede představit, že podpoří náš přístup,\" reagoval Ťok. \"Ty kroky jsou kroky, že jsme se pokoušeli vypsat soutěž, že jsme činili veškeré možné kroky k tomu, abychom se oné závislosti zbavili. A já jsem přesvědčen, že jsme je udělali a že není žádný problém, abychom je prokázali,\" dodal.
Koaliční sociální demokraté a lidovci Ťokův návrh ostře kritizují, proto o něm dnes jednala koalice. Podle ministra se koaliční politici dnes dohodli, že jeho ministerstvo připraví pro vládu materiál doplněný o argumentaci, proč je odůvodnění veřejné zakázky v pořádku. \"A vláda po nás chce, abychom připravili rovněž variantu B, co se stane, když by byl problém někde po cestě s variantou přímého zadání Kapschi,\" doplnil.
Podle Birkeho by vláda v pondělí mohla vzít Ťokův postup pouze na vědomí s tím, že záležitost je plně v kompetenci ministra dopravy. V úvahu pak přichází i zavedení papírových kuponů pro výběr mýta, v takovém případě ale lze očekávat ztráty na výběru přibližně ve výši 40 procent, uvedl Birke. Další možností je přijmout speciální zákon, podle kterého by mýto nevybíral Kapsch, ale stát, dodal poslanec.
\"Obě tyto varianty znamenají speciální zákon o mýtu. Já mám představu, co uděláme, ale nechal bych si to až na vládu,\" poznamenal Ťok. Varianta výběru mýtného přes kupony je podle Ťoka legislativně složitá a výběr mýta by byl podstatně nižší.
Desetiletá smlouva na správu mýtného systému vyprší na konci letošního roku. Snahu najít nového provozovatele prostřednictvím otevřené soutěže ministerstvo vzdalo na konci loňského roku, protože řádný tendr už není možné stihnout. Ministři dnes měli o mýtu jednat na zasedání vlády, bod ale odložili na pondělí a o tématu diskutovaly dvě hodiny koaliční špičky.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
