Orgány České republiky mají v úmyslu zaručit se za úvěr finanční společnosti EUROFIMA poskytnutý Českým drahám na nákup nových kolejových vozidel pro osobní dopravu ve výši 45 milionů EUR. Opatření podpory kladně přispěje k rozvoji činností v oblasti železniční dopravy a je slučitelné s řádným fungováním společného trhu.
Stávající kolejová vozidla společnosti České dráhy pro osobní dopravu jsou výrazně zastaralá a je třeba je nahradit, aby se omezila jejich poruchovost, a naopak se zvýšila jejich provozní spolehlivost a bezpečnost služeb osobní železniční dopravy v České republice.
Rozvoj aktivit v oblasti železnic je ve společném zájmu a v souladu s evropskou dopravní politikou. Kromě toho má opatření velmi omezený dopad na hospodářskou soutěž a na současné obchodní podmínky. Za prvé, České dráhy hradí jednak úrokovou sazbu za úvěr, byť výhodnější než při standardních tržních podmínkách, a jednak poplatek za záruku. A za druhé, záruka se vztahuje pouze na osobní železniční dopravu, což je odvětví, které podle právních předpisů EU není otevřeno hospodářské soutěži.
Z těchto důvodů se Komise domnívá, že navrhované opatření kladně přispěje k rozvoji určitých hospodářských činností ve společném zájmu ve smyslu čl. 87 odst. 3 písm. c) Smlouvy o ES.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
