Odborníci očekávají, že se loňský pokles leasingového trhu letos zastaví. "Předpokládáme v tomto roce mírný nárůst, záležet bude ovšem na vývoji prodeje automobilů," řekl místopředseda představenstva CAC Leasing Milan Gerža. Leasingový trh v České republice loni poprvé v historii nepřinesl meziročně lepší čísla.
Vzhledem k rostoucímu zájmu o leasing nemovitostí, strojů a zařízení i k obecnému zlepšení ekonomiky očekáváme letos růst leasingového trhu, míní analytik serveru Finance.cz Pavel Nesejt. Údaje o poklesu trhu v prvním čtvrtletí o procento naznačují, že se trh již přizpůsobil novým podmínkám, doplnil Petr Zámečník ze serveru Měšec.cz.
Objem leasingu movitých věcí, kam patří vedle osobních a nákladních aut také stroje či počítače, klesl v roce 2004 o 2,8 procenta na 96,6 miliardy korun. Příčinou byly květnové daňové úpravy a horší prodej nových aut. Po vstupu do EU zmizela u daně z přidané hodnoty snížená sazba pro leasing automobilů, což postihlo hlavně fyzické osoby. U občanů byla dříve daň pětiprocentní, nyní je 19 procent. Dalším důvodem byl slábnoucí zájem o nová auta, nosné složky trhu.
Proti loňskému prvnímu čtvrtletí klesl podíl leasingu osobních a lehkých užitkových aut z 45,1 na 44,7 procenta a podíl leasingu těžších dopravních prostředků se snížil z 34,4 na 31 procent. Naopak podíl leasingu strojů se zvýšil ze 17 na 21 procent. Podíl leasingu počítačů a vybavení kanceláří zůstal na jednom procentu. Leasing ojetých vozů na celkovém leasingu vozidel činil v prvním čtvrtletí 15,7 procenta, zatímco loni v témže období byl 34,8 procenta.
Leasing se v tuzemské ekonomice často využívá. Od roku 1991 do loňska činil objem leasingu movitých a nemovitých věcí celkem 872 miliard Kč. Mezi zeměmi střední a východní Evropy zaujímá Česko v leasingu první místo. Podíl leasingu na financování investic do české ekonomiky představuje zhruba třetinu, což je dvojnásobek evropského průměru.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
