"Česká spořitelna a Komerční banka předložily optimální řešení, které zajistí finanční stabilitu společnosti," uvedl generální ředitel Čepra Tomáš Kadlec. Tyto úvěry firma získala bez garance státu.
Kvůli sporům o pohledávky a hrozbě exekuce se Čepro dostalo na přelomu roku do finančních potíží a vláda se proto rozhodla, že za úvěry pro Čepro bude prostřednictvím Fondu národního majetku ručit. Ten na začátku února podepsal s Českou spořitelnou smlouvu o garanci až do výše 2,6 miliardy korun. Na základě této záruky Čepro již dříve získalo potřebné prostředky pro provoz a investice.
Společnost Tukový průmysl vymáhá po Čepru pohledávku 2,8 miliardy korun. Jde o pokutu celního úřadu Tukovému průmyslu za to, že do oběhu vydal pohonné hmoty, které neproclil. Tukový průmysl ale tvrdí, že za porušení celních povinností může Čepro, které pohonné hmoty bez jeho souhlasu vydalo. To ale Čepro popírá. Další jednání soudu je stanoveno na 15. června.
Pohledávka Tukového průmyslu má původ u společnosti Bena, která patřila k největším obchodníkům s pohonnými hmotami. S touto firmou jsou spojeny další pohledávky, které nyní vůči Čepru uplatňují jiné dvě firmy. Zhruba 2,6 miliardy korun žádá Al Batal General Trading, další firma M Port uplatňuje pohledávku 348 milionů korun. Čepro i tyto pohledávky nepovažuje za oprávněné.
Čepro patří k nejvýznamnějším českým průmyslovým podnikům. Zabývá se především přepravou a skladováním ropných produktů, provozuje síť čerpacích stanic EuroOil a ochraňuje zásoby státních hmotných rezerv.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					