Nadnárodní koncern hodlá zahájit proti českému státu již druhé podobné řízení. Arbitráž chce vést i kvůli tomu, že nebyl vpuštěn do privatizace společnosti Vítkovice Steel, připomíná Euro. Za údajné znehodnocení svých investic v ČR bude v tomto případě požadovat finanční odškodnění, údajně v řádech stovek milionů korun.
Cenné papíry, jejichž vydání Mittal Steel požaduje, měly původně připadnout společnosti Petrcíle, s níž stát podepsal dohodu o manažerské privatizaci Nové huti. Petrcíle, kterou založili členové někdejšího vedení Nové huti, však nesplnila privatizační podmínky a stát jí smlouvu vypověděl.
Po další privatizaci Nové huti, ve které zvítězila společnost Mittal Steel, se stát s novým majitelem oceláren dohodl, že v budoucnu převede 14 procent akcií oceláren na jeho účet. "Kvůli sporu s firmou Petrcíle se tak nestalo, do jeho vyřešení ani nemohlo," řekl Euru dobře informovaný státní úředník.
Skupina Mittal Steel vznikla loni fúzí Ispat International a LNM Holdings. Provozy má ve 14 zemích. Loni vykázala tržby 22,2 miliardy dolarů při dodávkách oceli v objemu 42,1 milionu tun.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
