Americký list The New York Times napsal, že E-Trade předložil návrh na převzetí společnosti Ameritrade už v pátek. List The Wall Street Journal uvedl, že zástupci obou podniků spolu jednali na toto téma už dříve a možnosti spolupráce zkoumali už v posledním roce.
Spekulace o chystaném sloučení mezi jednotlivými podniky nikdo z jejich zástupců nekomentoval. Mluvčí společnosti E-Trade v New Yorku pouze uvedla, že v souladu s podnikovým zvykem nebude na spekulace trhu reagovat.
Na spekulace už v pátek reagovaly akcie obou firem a zatímco E-Trade si připsal zhruba 8,5 procenta, Ameritrade vyskočil asi o 5,3 procenta. Ameritrade vykazuje silný růst o více než 20 procent i dnes v elektronických systémech ještě před zahájením obchodování na amerických akciových trzích.
E-Trade by podle některých informací mohl za akcii Ameritrade zaplatit 16,50 USD, zatímco teď se cena pohybuje pouze kolem 11,30 USD. Podle analytika investiční společnosti Sandler O'Neill & Partners Riche Repetta by obě firmy díky spojení mohly příští rok ušetřit až 562 milionů dolarů a vytvořit čistý zisk až 1,15 miliardy dolarů.
Pokud jsou spekulace pravdivé a podniky se opravdu spojí, hodnota nové makléřské společnosti by se mohla pohybovat kolem 14 miliard dolarů. E-Trade zřejmě ještě není rozhodnut, zda se svou nabídkou předstoupí před správní radu Ameritrade, nebo přímo před akcionáře. Druhý postup by asi zvolil v případě, kdyby tušil, že vedení Ameritrade o žádnou fúzi nestojí.
Analytici už delší dobu tvrdí, že odvětví on-line makléřských služeb je zralé na další konsolidaci. Objemy obchodů se totiž drží na nižší úrovni a mnoho podniků ve snaze udržet si klienty sahá ke snižování poplatků. Jako o cíli převzetí se hovoří nejen o společnostech Ameritrade, E-Trade a TD Waterhouse, ale rovněž o společnosti Charles Schwab & Co.
Ameritrade teprve nedávno dokončil fúzi se společnosti Datek Online, kterou převzal v roce 2002. Proces fúze byl ale zdlouhavý a teprve před nedávnem byla do provozu uvedena jednotná webová stránka pro původní klienty Ameritrade i pro ty, kteří patřili ke společnosti Datek.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
