Zvýšení výrobní kapacity si podle majitele Arlal Plast Kennetha Synnerstena vyžádala sílící poptávka po produkci firmy. Polykarbonátovými deskami, jež bude Arla Plast v Kadani vyrábět, lze nahradit sklo. Používají se proto ve stavebnictví jako materiál na střechy, pokojové a kancelářské přepážky a zástěny, výplně oken, zimní zahrady, příslušenství k bazénům či skleníkům.
Švédská společnost koupila v kadaňské průmyslové zóně Královský vrch čtyři hektary, výrobu chce zahájit do konce roku.
Zónu připravila jako soukromý developer firma S.I.R. Působí by zde už tuzemský výrobce fasádních barev Staba a japonští producenti těsnění a ložisek z plastů a grafitu Oiles Corporation Japan a solárních panelů Kyocera. Závod na výrobu komponentů do chladičů pro automobily staví v zóně americká Dana Long Manufacturing.
Vybudování inženýrských sítí a přístupových a obslužných komunikací v zóně Královský vrch si vyžádalo 105 milionů korun. Stát se podílel osmi miliony, město Kadaň 15 miliony korun. Chybějící prostředky investoval developer.
"V současné době jednáme se dvěma vážnými zájemci o pozemky v zoně z Německa. Nabídnout můžeme ještě asi 40 hektarů ploch," řekl předseda představenstva S.I.R. Vlastislav Hofman.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
