České dráhy nechtěly v březnu povolit přejezd zmíněného úseku soukromé společnosti Railtrans. Odvolávaly se přitom na takzvaná dodatková ujednání z roku 1992 ke smlouvě, která upravovala přeshraniční železniční styk. Na hranicích s bývalou NDR bylo určeno, že jediným dopravcem, který může přejíždět hranice, byly tehdejší Československé dráhy, přičemž jiný dopravce tehdy neexistoval.
Ministerstvo dopravy se po stížnosti firmy Railtrans přiklonilo na její stranu. Railtransu to však podle deníku po dvou měsících už není nic platné. "Svého zákazníka jsme ztratili. Když jsme mu nedokázali zajistit kvůli obstrukci Českých drah přepravu, přešel právě na České dráhy," řekl HN jednatel firmy Petr Šmiral. Firma ztrátou této zakázky podle něj přišla za dva měsíce o tři miliony korun na tržbách.
Railtrans si dosud nemohl ověřit, zda se ČD budou novým pokynem ministerstva řídit. "Nemáme s Českými drahami problém, ale dosud postrádáme zakázky na přechod Děčín - Bad Schandau, kde celý problém vznikl. Zatím se živíme převáděním vagonů a lokomotiv k opravě a ke zkouškám do Česka a provozujeme linku s osobní dopravou," řekl Šmiral.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
