„Hlavním důvodem těchto změn je snaha zjednodušit vnitřní uspořádání celé skupiny,“ uvedl Zdeněk Bakala, předseda představenstva Karbon Investu a zástupce investora, jímž je skupina RPG Industries.
Dnešní skupina Karbon Invest se postupně přemění ve Skupinu OKD, z jejíž struktury bude řízena veškerá výroba i odbyt. V souvislosti s těmito změnami také akcionáři zvažují stažení akcií ČMD z veřejného trhu. Stažení akcií zbylých dvou veřejně obchodovaných společností ve skupině, OKD a Metalimexu, již investoři ohlásili dříve.
Důležitým krokem ke zjednodušení vnitřního uspořádání skupiny bude jednotné řízení těžebních činností na Dole Darkov a Dole ČSM. „Oba operují na jednom dobývacím prostoru a jsou natolik technicky provázány, že bude daleko účelnější, když je bude provozovat jeden subjekt,“ uvedl předseda představenstva OKD Josef Goj. Produkce obou těžebních společností – OKD i ČMD – by měla být v příštím období na tuzemský trh dodávána prostřednictvím OKD, do zahraničí přes společnost Metalimex.
Novému uspořádání koncernu bude potřeba přizpůsobit i model řízení. Podle návrhu společnosti Charles Capital se počítá s převedením manažerského týmu skupiny Karbon Invest přímo do společnosti OKD. Restrukturalizace nebude mít za následek propouštění zaměstnanců. „Naopak, v oblasti správy firma několik lidí přijme,“ potvrdil Bakala.
První kroky směřující k novému uspořádání by mohly být realizovány již od 1. 6. 2005.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
