...a k předkládání projektových záměrů pro individuální projekty z Finančních mechanismů EHP/Norska v prioritních oblastech uvedených v Příloze B Memorand o porozumění.
Slavnostního vyhlášení se zúčastnil náměstek ministra financí Tomáš Prouza, velvyslanec Norského království v ČR Peter Raeder a Erik Brynhildsbakken, zástupce Kanceláře Finančních mechanismů v Bruselu
Česká republika je první z třinácti přijímajících států pomoci z finančních mechanismů, která otevírá možnost potenciálním zájemcům o grant předložit žádosti ke schválení na projekty v oblasti kulturního dědictví, ochrany životního prostředí, rozvoje lidských zdrojů a zdravotnictví a péče o dítě a výzkumu a vývoje. Minimální výše grantu na individuální projekt je 250 tis. EUR, přičemž pro Výzvu č. 1 je alokována částka 10,680 mil. EUR.
Žadateli o projekty mohou být jak organizace veřejné správy a neziskové organizace, tak případně soukromé subjekty, kterým bude poskytována podpora na předložené projekty v souladu s pravidly pro poskytování státní podpory.
Zbývající část prostředků z první roční finanční alokace, jejíž celková výše představuje 21,170 mil. EUR, budou představovat blokové granty (grantová schémata pro malé projekty v oblastech spolupráce škol, neziskového sektoru a dalších) a také programy a individuální projekty přímo připravované kraji a resorty.
Ministerstvo financí odpovídá za celkové řízení aktivit obou finančních mechanismů. Bude odpovídat za využití alokovaných prostředků, za výběr projektů a jejich doporučení ke schválení Kanceláři Finančních mechanismů, řízení finančních toků, finanční kontrolu a audit. Žádosti o grant budou schvalovat zahraniční partneři: Výbor Finančních mechanismů a Ministerstvo zahraničních věcí Norska.
Veškeré podrobné informace a podmínky pro předkládání žádostí o grant v rámci Výzvy č. 1 jsou dostupné na www.eeagrants.cz v sekci Aktuality.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
