ČR dosud jako jedna z mála zemí na světě žádné stropy na pojištění nemá. Firmám se tak prudce zvyšují náklady na zaměstnání špičkových odborníků a manažerů včetně zahraničních expertů. Tito lidé platí na pojištění výrazně více, než kolik ze systému získávají, a odvádějí tak v podstatě další druh daně.
Průměrná mzda v ČR nyní přesahuje 18.000 korun a v dalších letech dále poroste. Zavedením stropů by tak měl od roku 2007 ušetřit každý, jehož plat přesáhne odhadem 100.000 korun. O dva roky později by se ulevilo již všem lidem, jejichž hrubá mzda bude kolem 65.000 Kč.
Stropy pojistného podle Jahna zvýší atraktivnost ČR pro podnikání v oborech s vyšší přidanou hodnotou a pro výzkumná centra a přispěje k růstu ekonomiky. "Pro zahraniční firmy bude nyní daleko atraktivnější založit pobočku či regionální ředitelství v ČR," řekl Jahn s tím, že firmám klesnou náklady na manažery, špičkové techniky a vědecké pracovníky. Špičkoví zaměstnanci navíc budou mít menší zájem odcházet do zahraničí nebo se pokoušet placení vysokého pojistného vyhnout.
Se zavedením stropů se původně uvažovalo již od roku 2006 a Jahn prosazoval již od počátku trojnásobek průměrné mzdy. Argumentoval mimo jiné tím, že v okolních zemích je tento strop ještě nižší a pohybuje se ve výši 1,5 až dvou průměrných mezd. Proti však bylo mimo jiné ministerstvo práce a sociálních věcí.
Opatrný byl se zavedením stropů také ministr financí Bohuslav Sobotka, který se obával výpadku příjmů ve státním rozpočtu. Podle Heleny Horské z Raiffeisenbank byly tyto obavy také důvodem, proč chce vláda zavést horní limity až v roce 2007. "Zavedení ve volebním roce 2006 by omezilo prostor pro populistickou politiku vlády," uvedla s tím, že kabinet by neměl tolik peněz na rozdávání.
Novelu zákona, která stropy pojištění zavede, bude ještě muset schválit Poslanecká sněmovna, Senát a podepsat prezident. Situaci ještě může změnit případná jiná vláda, která nastoupí po volbách v roce 2006.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
