Zákon by podle návrhu v prvním roce dovolil v průměru zvednout nájemné o 9,3 procenta. Nejrychleji by se měsíční nájemné mohlo zvedat v Praze 1, a to o 17 procent ročně. Naopak v nejmenších městech by nájemné mohlo dokonce klesat. Ve Zlínském kraji a na Vysočině by po šesti letech přechodného období mohly být nájmy menší než dnes.
Šest let by tempo růstu nájmů určoval stát a pak už by se odvíjelo od místně obvyklého nájmu a od dohody majitelů bytů s nájemníky. Podle úředníků ministerstva by se nájemné mělo za šest let ustálit a roční nájemné by nemělo přesahovat pět procent z ceny bytu.
Zákon by pak podle deníku silněji omezil růst nájmů v centru Prahy. Tam by byla cílová úroveň nájemného stanovena v poměru k ceně nemovitosti stanovena nižší než v menších městech. Růst nájmů by se také lišil podle bytů různých kategorií. Téměř dvojnásobná deregulace se chystá v bytech čtvrté kategorie. Za ty dnes lidé platí polovinu běžného regulovaného nájmu, a to bez ohledu na to, že se nacházejí často v atraktivních lokalitách.
Ministr Martínek by se měl nad konečným plánem poradit s odborníky na bydlení po víkendu. Problém regulace nájemného se v České republice týká zhruba 750.000 bytů, tedy téměř pětiny trvale obydlených bytů. Soukromým majitelům patří kolem 300.000 bytů, ostatní byty vlastní obce.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
