Mnohem méně domácích pojišťoven chce podnikat i za hranicemi, regulátor nyní eviduje jen sedm zájemců o činnost v jiných státech unie. Nízký je i počet zahraničních pojišťoven, které by chtěly v ČR budovat pobočkovou síť. Podle Křivohlávka jde o tři subjekty.
Rozšíření EU vedlo v nových členských státech včetně ČR k podstatnému rozvoji pojistného trhu. Pomohl tomu i takřka bezproblémový přechod na evropské direktivy. Každý nový stát EU musel do zákonů zapracovat 22 předpisů. "Představovalo to 220 možných problémů, potíže přitom byly jen v pěti případech," řekl předseda sekce pojišťovnictví a penzí Evropské komise Karel van Hulle.
Před členskými státy a pojistnými dozory nyní stojí přechod na projekt nazvaný Solventnost II s cílovým datem implementace říjen 2006, doplnil Hulle. Pravidla solventnosti stanovují určitou výši vlastních zdrojů krytou odpovídající hodnotou aktiv; součástí solventnosti je i garanční fond. O nastavení parametrů se nyní podle Křivohlávka debatuje.
Praha se stala hostitelem v pořadí 18. celoevropské konference pojistných dozorů poprvé v historii. Celkem 58 účastníků z 25 států bude dnes a v pátek vedle změn pojistného trhu v EU po loňském rozšíření diskutovat i o úloze profesních organizací a institucí či řízení katastrofických rizik a jejich pojistitelnosti.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
