Ministerstvo financí už hledá právní kancelář, která bude ČR ve sporu zastupovat, píše týdeník. Náklady na soudní řízení se odhadují až na 80 milionů korun.
Binderova společnost skončila v roce 2003 v konkurzu. Německý investor podle ministerstva financí údajně tvrdí, že důvodem byl postup celníků, kteří firmě opakovaně znemožňovali činnost. Binderovo vyjádření se však týdeníku nepodařilo získat. Podle předchozích informací tisku ale Cargo Transport Internationale Spedition ručila za nezdaněné dodávky nafty a benzinu a od celníků dostala obsílky na zaplacení stovek milionů korun. Celnící firmě nakonec zabavili 40 milionů korun.
Mluvčí Generálního ředitelství cel Jiří Barták uvedl, že Binderova firma poskytovala mimo jiné ručení řidičům, kteří dováželi naftu ze Slovenska přes Celní úřad Břeclav. Řidiči za tuto službu společnosti platili. "Společnost si musela být vědoma, že se nejedná o formální úkon, že poskytnutím záruky postupuje i určité riziko. Každý ručitel má možnost si subjekt, jemuž ručí, prověřit a musí si být vědom, že z poskytnuté záruky mohou vzniknout povinnosti celní dluhy uhradit," řekl Euru Barták.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
