Deník minulý týden informoval, že stát loni zaplatil hypotečním bankám téměř 70 milionů korun za to, že lidem připsaly peníze v podobě státní úrokové dotace. Byla to téměř šestina sumy, která plyne na podporu hypoték. "Nyní se zdá, že nastavený systém je vůči bankám vstřícný a bylo by možné ho zefektivnit tak, aby více peněz došlo až ke konkrétním lidem," řekl listu náměstek ministra financí Tomáš Prouza.
Kromě státní úhrady nákladů vybírá pět hypotečních bank vyšší poplatky za vedení účtu k hypotéce s podporou nejen od státu, ale i od klientů. To však ministerstvo kontrolovat nebude.
Banky se kritice, že si na klientech s dotovanými hypotékami vylepšují zisky, brání. "Vyšší poplatek odráží náklady, které s touto skupinou hypoték máme," řekla listu například mluvčí Komerční banky Romana Kubálková. Šéf Hypoteční banky Jan Sadil uvedl, že v okamžiku, kdy dotace přestane být vyplácena, zaplatí klienti za správu účtu běžný poplatek.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
