"Budoucí partner bude strategický investor. Měla by jím být banka se zkušenostmi v sektoru služeb pro běžné klienty, protože chceme udržet současný profil banky," uvedl ve sdělení premiér Calin Tariceanu. Transakce by měla být hotova do konce roku a poté by se mohlo na akciovém trhu prodat dalších 11,8 procenta akcií banky.
V roce 2003 se Bukurešti nepodařilo BCR plně zprivatizovat a vláda pouze prodala 25 procent akcií Evropské bance pro obnovu a rozvoj (EBRD) a Mezinárodní finanční korporaci (IFC) ze skupiny Světové banky. Vláda má nyní v BCR 36,8 procenta a hodlá koupit podíl od EBRD a IFC zpět, aby mohla prodat strategickému partnerovi majoritu.
Rumunská média uváděla, že o BCR vyjádřily zájem německé Deutsche Bank a HVB Group a italská UniCredito. Vláda dnes uvedla, že cena v přepočtu na akcii by v nadcházejícím prodeji neměla být nižší než cena, kterou před dvěma lety zaplatily EBRD a IFC. Ty za 25 procent plus jednu akcii daly 222 milionů dolarů (5,4 miliardy korun).
Kolem 30 procent v BCR vlastní pět investičních společností, zaměstnanci banky mají osm procent akcií. BCR se na bankovních aktivech v Rumunsku podílí asi 26 procenty. Loni vytvořila čistý zisk 162 milionů eur.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
