"Dva bloky projdou v letech 2016 až 2017 ještě jednou zásadní modernizací a obnovou technologie, která umožní jejich další provozování až do roku 2030," uvedl ředitel elektrárny Lumír Jendryščík.
Dětmarovická elektrárna využívá především ložiska černého uhlí z Ostravska. Odebírá také část hnědého uhlí ze severních Čech. Ročně vyrobí zhruba tři terawatthodiny elektřiny, téměř čtyři procenta loňské produkce v České republice.
Elektrárnu v příštích letech také čeká další etapa modernizace spojené se zvyšováním účinnosti. "Počínaje rokem 2006 se v průběhu následujících čtyř let každoročně uskuteční rozšířené generální opravy všech bloků," uvedl Kříž. Pro zvýšení účinností výroby elektřiny a tepla firma zvažuje rozšíření dodávek tepla do Bohumína, Karviné a Havířova.
ČEZ tento týden také zveřejnil plán modernizace dalších dvou elektráren Tušimice a Prunéřov. Nové zdroje chce postavit v lokalitách Ledvice a Počerady. Celkové investice odhaduje firma na 90 až 100 miliard korun.
Většina elektráren ČEZ byla postavena v šedesátých a sedmdesátých letech, s blížícím se koncem jejich životnosti firma zvažuje buď jejich modernizaci či výstavbu nových zdrojů. Dlouhodobě však bude podle firmy podíl uhelných zdrojů na výrobě elektřiny klesat. Jako hlavní alternativy zvažuje výrobu elektrické energie z jádra či plynu.
Dětmarovická elektrárna, která zaměstnává téměř 350 lidí, tento týden oslavila 30leté výročí přifázování k síti. Do trvalého provozu přešla v roce 1977. Ve druhé polovině devadesátých let elektrárna prošla rozsáhlou modernizací a investicemi do odsiřovacího zařízení a dalších ekologických opatření. Ekologický program firmu přišel na více než dvě miliard korun.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					