Přestože v 90. letech klesla v Česku výroba a tím i její vedlejší produkt - emise, Češi stále patří k největším znečišťovatelům ovzduší v Evropě. K dalšímu úbytku emisí se stát zavázal podpisem Kjótského protokolu o snižování skleníkových plynů. Podniky, kterých se má plán dotknout, ale tvrdí, že za pokles emisí zaplatí ztrátou konkurenceschopnosti.
Mezi lety 1990 až 1995 poklesla v ČR produkce oxidu uhličitého, který patří k hlavním příčinám skleníkového efektu, o 23 procent, tedy nejvíce ze zemí OECD. Po dalších deseti letech, které uplynuly, jsou emise skleníkových plynů stabilizovány na úrovni kolem 25 procent pod hodnotami z roku 1990. V přepočtu na obyvatele a rok, na jednotku spotřeby primárních energetických zdrojů a také na jednotku vytvořeného HDP ale výrazně převyšují průměr starých zemí EU. V přepočtu na hrubý domácí produkt dokonce dvojnásobně.
Lidé víc třídí odpad, při nákupech dávají přednost ekologicky šetrným výrobkům. Zatím se nechtějí omezovat v používání osobních automobilů. Podle průzkumu veřejného mínění z loňského podzimu, do kterého bylo zahrnuto 25.000 Evropanů, tři čtvrtiny Čechů spojují stav životního prostředí s kvalitou života.
Necelá polovina Čechů doporučuje, aby se kvůli ochraně životního prostředí dále zpřísňovala ekologická legislativa, a to česká i evropská. To je ale v příkrém rozporu s názory podnikatelských svazů, které si stěžují v souvislosti s ochranou životního prostředí na přílišnou byrokracii a vysoké poplatky za znečišťování. Chtěly by uvolnit ekologickou legislativu a tvrdí, že pokud se tak nestane, ztratí podniky konkurenceschopnost.
Zástupci průmyslu nejsou spokojeni ani s tím, jak jim Brusel vyměřil kvóty pro vypouštění emisí, a se záměrem pokrýt Českou republiku sítí chráněných lokalit evropského systému Natura 2000. Kromě ztráty konkurenceschopnosti hrozí Česku podle ministerstva průmyslu a obchodu zapsáním více než 800 lokalit do seznamu chráněných míst zvýšení nezaměstnanosti.
Podle průzkumů si lidé ochranu životního prostředí s hrozbou nezaměstnanosti ale nespojují. Nejvíce se ve vztahu k životnímu prostředí bojí rizik, která jsou spojena s průmyslovými haváriemi. Strach mají také ze znečištění vod, ovzduší a důsledků klimatických změn. Každý pátý obyvatel ČR se obává rizik spojených s úbytkem přírodní rozmanitosti.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					