Všichni správci aktiv sice neodkryli složení zákazníků, ale z údajů většiny hráčů na trhu vyplývá, že nejvíce jejich služby využívají právnické osoby - pojišťovny, penzijní fondy, města a obce či neziskové organizace. Jejich podíl je kolem 60 procent.
Druhou nejvýznamnější částí klientů jsou podílové fondy, které podle vedoucího sekce asset managementu AKAT Tomáše Blažka zahrnují fyzické i právnické osoby, pro něž jsou investice vhodné kvůli přístupu na kapitálový trh a možnosti snížení rizika, případně z daňových důvodů. Postupně roste i přímé zastoupení fyzických osob, které mají u obchodníků prostředky za zhruba 16 miliard korun.
Nezanedbatelným faktorem růstu poptávky jsou nízké zisky na bankovních účtech v porovnání s kapitálovými trhy a stále širší nabídka finančních produktů. "Výnosy se na českém akciovém trhu v minulém roce vyvíjely velmi pozitivně, což také zvýšilo zájem klientů o investiční produkty," uvedl Jiří Kvítek, zástupce ředitele správy aktiv Komerční banky.
Společnost Conseq Investment Management loni například vydělala majitelům akciového fondu takřka 40 procent a dluhopisového fondu 10,5 procenta. U firmy PPF Asset Management, jež není členem AKAT, se roční výnos u akciových investic pohyboval od 8,7 procenta do 39,3 procenta. Peněžní, dluhopisová a smíšená portfolia přinášela výdělek ohraničený mantinely 3,5 procenta až 13,7 procenta.
AKAT vznikl v dubnu 2000 a nyní sdružuje přes 20 předních obchodníků s cennými papíry, z nichž většina se správě majetku věnuje. Nejvíce prostředků uvádějí Československá obchodní banka, ING Investment Management a Komerční banka.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					