Spor mezi státem a Petrcíle vznikl zhruba před pěti lety. Fond národního majetku v roce 2000 vypověděl manažerskou smlouvu firmě Petrcíle o prodeji 15 procent akcií Nové Huti. Petrcíle považovalo vypovězení smlouvy za neodůvodněné a obě strany následně vedly arbitráž, která státu určila zaplatit více než dvě miliardy korun. Vrchní soud však před více než měsícem toto rozhodnutí rozhodčího senátu zrušil a vrátil tak spor na začátek.
Podle důvěryhodných zdrojů Hospodářských novin opírá kyperská společnost svůj požadavek na náhradu škody dalším postupným zhodnocením akcií ocelárenské společnosti, a to až na částku 3300 korun za kus, celkem tedy necelých šest miliard korun. Akcie Nové huti nejsou obchodovatelné na veřejných trzích, proto jejich skutečnou hodnotu nelze věrohodně ověřit, uvádějí HN.
"Petrcíle skutečně podala návrh na nové arbitrážní řízení a jmenovala už pro ně svého rozhodčího," řekla novinám mluvčí FNM. Řízení bude podle ní tentokrát vedeno pouze o náhradu údajně vzniklé škody. Sporem se bude podle novin zabývat Rozhodčí soud při Hospodářské a Agrární komoře.
Státu bude v této při opět zatupovat právní kancelář Felix a spol. Ta už byla jednou úspěšná, když u pražského vrchního soudu dosáhla zrušení výsledků první arbitráže, píšou Hospodářské noviny.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
