Valná hromada zároveň schválila převzetí jmění zanikajících dceřiných společností VÚFB, Green Planet a Zentiva CZ. "Firmy zanikají kvůli zjednodušení řízení aktivit skupiny Zentiva v tuzemsku," uvedla Kudynová s tím, že zájmy skupiny nyní bude hájit pouze akciová společnost Zentiva.
Ve společnosti VÚFB se dosud soustředila část výzkumných a vývojových aktivit, společnost Green Planet se zabývala poskytováním služeb v oblasti internetu a Zentiva CZ byla odpovědná za obchodní aktivity skupiny Zentiva v České republice.
Zentivu vlastní holandská společnost Zentiva N.V. Ta akcionářům podle rozhodnutí valné hromady v minulém týdnu vyplatí dividendu osm korun na akcii. Celkem má firma na výplatu dividend 305,1 milionu korun, což představuje zhruba pětinu loňského čistého zisku.
Skupina Zentiva působí především na trzích v České republice, na Slovensku, v Polsku a Rusku. Vyrábí více než 250 léčivých přípravků. Zaměřuje se na tzv. generické léky, což jsou přípravky, jimž vypršela patentová ochrana.
Celá skupina loni zvýšila tržby na 10,67 miliardy korun, což je zhruba o 11 procent více než v roce 2003. Čistý zisk vzrostl meziročně téměř o polovinu na 1,61 miliardy korun.
Skupina je v celé střední a východní Evropě čtvrtým největším výrobcem léčiv po chorvatské Plivě, maďarské firmě Richter a slovinské Krka. Většinovým majitelem je americký fond Warburg Pincus.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					