Nájmy by v republice měly do roku 2012 růst až do výše pěti procent tržní ceny bytu. V Praze 1 by se však měly zvýšit pouze do úrovně 3,2 procenta tržní ceny nemovitosti a v Praze 2 do čtyř procent tržní ceny. Ministerstvo argumentuje tím, že v těchto oblastech by vyšší růst byl sociálně neúnosný.
V roce 2012 by se již nájmy měly podle aktuálního návrhu určovat dohodou mezi pronajímatelem a nájemcem. Pokud by se strany nedohodly, rozhodl by o výši činže soud. Ten by také sám zjistil, jaké je místně obvyklé nájemné. Podle jednoho z dřívějších návrhů měly tuto činnost vykonávat obce.
Majitelé návrh ministerstva považují za protiústavní, protože podle nich nerespektuje nález Ústavního soudu. Ten již dříve uvedl, že cenová regulace nesmí majitelům domů bránit v získání prostředků na běžné opravy nemovitosti a v dosahování přiměřeného zisku. Podle majitelů domů by se tak nájmy měly okamžitě zvýšit na úroveň, která pokryje alespoň běžné náklady na údržbu. Do roku 2010 by se pak nájmy měly zvýšit na tržní úroveň, která prý běžně v Evropě činí šest až sedm procent tržní ceny nemovitosti.
Problém regulace nájemného se týká zhruba 750.000 bytů, tedy téměř pětiny trvale obydlených bytů. Soukromým majitelům patří kolem 300.000 bytů, ostatní byty vlastní obce.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					