Téměř polovina chmelových porostů je starší 15 let, což je tři roky nad ideálním věkovým průměrem. Na obnovu však nejsou peníze. Výstavba jednoho hektaru nové chmelnice přijde na 500.000 až 700.000 korun, což je nad finanční možnosti většiny pěstitelů.
Vstupem do EU před rokem skončil národní program na obnovu chmelnic, který podle Rosy přes některá svá úskalí pomáhal pěstitelům udržovat věkovou strukturu chmelnic na relativně stabilní úrovni. "Vzhledem k výrazně nižším výnosům u starých porostů a rostoucím nákladům na pěstování chmele bude plocha nevýkonných porostů omezována, což může vést k dalšímu rapidnímu snížení ploch chmele v horizontu pěti až deseti let," řekl Rosa už dříve.
Rapidní snížení ploch chmelnic v 90. letech způsobila zejména celosvětová nadprodukce chmele, současné problémy má na svědomí především přílišné stáří rostlin. "Ozdravení ekonomiky pěstování chmele je nutné podpořit intenzivní restrukturalizací věkové struktury porostů. Posílení eura vůči dolaru navíc sráží cenu chmele. Výnosy pokrývají jen provozní náklady, nezbývá na reprodukci," doplnil Rosa.
Pěstitelé loni sklidili 6310 tun chmele, což je meziroční 14procentní nárůst z 5527 tun. Výnos dosáhl 1,08 tuny z hektaru, zatímco v roce 2003 to bylo o 0,15 tuny z hektaru méně. Velmi dobrá byla i kvalita chmele, výrazné zlepšení zaznamenal také obsah hořkých látek.
Z celkové produkce je 80 až 85 procent českého chmele určeno na vývoz. Největším odběratelem je Japonsko, které se se loni na exportu podílelo více než 35 procenty.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					