Většina bohatých zemí, které dosud prosazovaly jednoprocentní hranici, je ochotna s tím souhlasit, pokud se součástí dohody stane snížení britské slevy z příspěvku do společné pokladny EU.
Slevu vydobyla před 21 lety tehdejší britská premiérka Margaret Thatcherová pod heslem "chci své peníze zpět". Slevu zdůvodňovala Británie tím, že je chudší než průměr EU a že na zemědělské subvence dostává mnohem méně než třeba Francie. EU však poukazuje na to, že za poslední dvě desetiletí Británie výrazně zbohatla.
Právě tento bod je nyní jablkem sváru. Britové totiž požadují, aby v případě jednání o snižování jejich úlevy z příspěvku do EU byla otevřena také otázka financování společné zemědělské politiky, na které vydělává nejvíc Francie. Podle britského premiéra Tonyho Blaira je přitom chybou, když unie vynakládá 40 procent rozpočtu na zemědělské dotace a v tomto oboru pracuje jen asi pět procent občanů.
Ačkoli Lucembursko jako předseda EU předkládá návrh, který je podstatně nižší než původní verze Evropské komise, noví členové EU v něm příliš neztrácejí. Těmto státům jde především o výši prostředků určených na politiku soudržnosti, tedy na financování projektů ze strukturálních fondů EU a jejího Fondu soudržnosti.
Dokument umožňuje České republice očekávat roční příjem ze strukturálních fondů, Fondu soudržnosti a částečně z titulu venkovského rozvoje nejméně 3,5 miliardy eur, tedy 110 miliard korun, zatímco odvod do společné pokladny se bude nadále pohybovat kolem miliardy eur (30 miliard korun).



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					