Ocenil, že zákoník vytváří prostor pro větší smluvní volnost v pracovněprávních vztazích a zároveň garantuje přibližně stejnou ochranu zaměstnanců jako dosud. Má zlepšit i mobilitu pracovní síly. Pokud se na tom zaměstnavatelé dohodnou s odbory v kolektivní smlouvě, firmy by si mohly do nákladů zahrnout výdaje za dopravu pracovníků z regionů s vysokou nezaměstnaností i za jejich přechodné ubytování.
"Chceme nabídnout lidem z regionů, kde je vysoká nezaměstnanost, kde dlouhodobě i přes investiční nabídky zaměstnavatelé nechtějí, jít do regionů, kde práce je," uvedl Štěch.
Premiér poznamenal, že ministr práce a sociálních věcí Zdeněk Škromach (ČSSD) spolu s šéfem legislativní rady vlády Pavlem Zářeckým v návrhu zákoníku ještě doladí některé problémové věci. Ve druhé polovině srpna by měl kodex práce projednat kabinet. "Jsme rádi, že zákoník práce by měl být během léta projednán i na vládě," konstatoval Štěch.
Podnikatelé i opoziční ODS ale navržený dokument považují za složitý, nesrozumitelný a obávají se, že pracovní vztahy jen zkomplikuje.
Ministerstvo práce tvrdí, že zatímco současná právní úprava je postavena na principu "co není dovoleno, je zakázáno", hlavním principem nové úpravy pracovněprávních vztahů je zásada "co není zakázáno, je dovoleno". Pokud nový zákoník schválí vláda i parlament a podepíše prezident, může začít platit od července příštího roku. Nahradí tak 56 právních předpisů i několik souvisejících zákonů.
Současný kodex platí od roku 1966, a patří tak k nejstarším právním předpisům v zemi. Od roku 1990 prošel desítkami novel.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					