Mýtné se začne platit od roku 2007. Zkušební provoz ale začne již ve druhé polovině roku 2006. Dopravcům podle mluvčího sdružení Česmad Bohemia Martina Felixe nezáleží na tom, kdo bude dodavatelem systému a jaká bude technologie. Vyžadují ale, aby měřící jednotka, kterou vozidla budou muset mít na palubě, byla slučitelná se zařízením používaným v zahraničí.
Z tendru vzejde dodavatel systému i samotná technologie, kterou se ujeté kilometry na zpoplatněných silnicích budou měřit. Ve hře je rakouský mikrovlnný systém i německá satelitní technologie. Na základě tendru stát s vítězem uzavře dohodu na dobu pěti let od spuštění systému s opcí na dalších pět let. Zájem o účast v tendru již avizovali přední světoví dodavatelé i domácí firmy.
Hodnotícím kritériem má být z 60 procent nabídková cena. Ze 40 procent se však na výběru bude podílet například doba nezbytná pro uvedení systému do rutinního provozu, vliv na životní prostředí nebo silniční provoz, náročnost stavebních úprav či administrativní nároky na uživatele.
Dodavatel by měl odpovídat za to, že jeho systém bude mít minimálně 95procentní účinnost. Pokud výběr mýtného přesáhne tuto hranici, bude mu náležet polovina z této částky. Pokud ale výběr od 95 procent vozidel nezajistí, bude muset chybějící peníze doplatit.
V roce 2003 bylo v ČR registrováno 4,835 milionu vozidel. Nákladní auta z toho tvořila sedm procent. Výnos z mýtného má činit asi pět miliard korun ročně. Dnes se na dálničních známkách od kamionů vybere ročně asi miliarda. Peníze jsou a v budoucnu budou příjmem Státního fondu dopravní infrastruktury.
Osobní vozidla, která na silnicích převažují, by mýtné měla platit nejdříve od roku 2012. Do té doby budou v platnosti dálniční kupóny.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					