Do konce června chce ministerstvo nad návrhy diskutovat se samotnými bankami, Českou národní bankou nebo spotřebitelskými organizacemi. "Léto si pak necháme na vyhodnocení," uvedl Prouza s tím, že současný návrh resortu rozhodně není konečný, ale je spíše námětem na diskusi. Například šéf České spořitelny Jack Stack podle něj přichází s vlastními návrhy, z nichž některé se ministerstvu líbí.
Prouza chce, aby banky většinu konečných návrhů přijaly dobrovolně. "Pouze tam, kde to bude absolutně nutné, dojde k úpravě zákonů," uvedl. Podle něj je určitá regulace bank běžná i v řadě dalších zemí západní Evropy, například v Rakousku nebo Španělsku. Nejpřísnější regulaci poplatků prý má liberální Irsko. Tamní banky musejí například každé zvyšování poplatků inzerovat v tisku.
Ministr financí Bohuslav Sobotka chce přinutit banky, aby se vzdaly některých poplatků a ulehčily přechod klientů k jiným ústavům. Navrhuje například zakázat poplatky za zrušení účtu, ponechání čísla účtu při přechodu k jiné bance, nebo aby Češi nemuseli platit poplatky za platby státním orgánům. Ministr chce s návrhy seznámit i Evropskou komisi.
Současné Sobotkovy návrhy již ostře odmítla ČNB. Podle ní je prostředí mezi českými finančními ústavy konkurenční a situace se rok od roku zlepšuje. Návrhy Sobotky by prý konkurenci mezi bankami naopak snížily.
Podle prezidenta Liberálního institutu Jiřího Schwarze není další státní regulace řešením, ale problémem navíc. České bankovnictví je prý již dnes přeregulovaným odvětvím.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					