Nechtěl však blíže komentovat tuzemskou zakázku, obě strany by o ni měly oficiálně informovat v pondělí. Podle Smoly by její hodnota měla dosáhnout téměř 700 milionů korun. Druhým projektem je obnova egyptské elektrárny Talka zhruba za půl miliardy korun.
Firma na úvod tohoto týdne podepsala v Mexiku smlouvu na dodávku zařízení pro elektrárnu v Monterrey za téměř 2,4 miliardy korun. Škoda zajistí kompletní dodávku elektrárny, včetně uvedení do provozu. Celý projekt by měl skončit zhruba za dva roky.
Škoda Praha v uplynulých letech prošla restrukturalizací. Loni vytvořila po dvou ztrátových letech zisk 34 milionů korun, letos by jej podle Smoly měla zvýšit na 50 milionů.
Většinovým majitelem firmy je státní společnost ČEZ, která plánuje v příštích letech postupně obnovovat své elektrárny. Pro Škodu Praha by účast na obnově zdrojů znamenala významnou zakázku. Například do konce roku má vypracovat projekt komplexní obnovy elektrárny Tušimice II.
Škoda se podle Smoly také uchází ještě s dalšími českými firmami o zakázku na výstavbě bulharské jaderné elektrárny Belene. Závazné přihlášky budou zájemci podle ředitele podávat za deset dní, zhruba po třech měsících by měli uchazeči podat konečnou nabídku. Případné rozhodnutí bulharské vlády podle něj padne následně v řádu měsíců. Zájem by firma měla i v případě rozšiřování slovenské elektrárny Mochovce.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
