Osud a podoba poplatkového zákona, o kterém mají poslanci rozhodnout na této schůzi, jsou ale otevřené. Šéf klubu ČSSD Michal Kraus ČTK řekl, že poslanci sociální demokracie debatu ještě neuzavřeli. Místopředseda mediální komise Petr Pleva z ODS uvedl, že stanoviska ČSSD k mediálním normám mají "jepičí život".
Minulý týden vstoupil do už tak nepřehledné situace různých variant poplatkového zákona sociální demokrat Ladislav Skopal. Navrhl v příštích letech postupně ČT odebrat reklamu, televizní poplatek ale zvyšovat v několika krocích až na 135 korun a dál pak v závislosti na inflaci.
Jeho iniciativa rozladila ministra kultury Pavla Dostála (ČSSD), který Skopala obvinil z toho, že jedná ve službách komerčních televizí. Nejen Dostál, ale i další kritici soudí, že zhruba miliardu korun uvolněnou útlumem reklamy v ČT by převzaly Nova a Prima, což by deformovalo reklamní trh. Skopal Dostálovo obvinění odmítl. Jeho návrh by podle něj naopak pomohl nově vznikajícím televizím rozjet digitální vysílání.
Dnes Skopal ČTK řekl, že pokud by zvítězil kompromis zvýšit jednorázově poplatky na 100 korun, debata o osudu reklamy v ČT a dalším růstu poplatků by mohla počkat až na příští parlament.
Taťána Fischerová (klub US-DEU) uvedla, že je lepší zvýšit televizní poplatky raději na 100 korun než vůbec. Naprosto ale odmítá představu, že ČT by nemohla přesouvat reklamu z druhého na první program, jak to dělá dosud. Kdyby ČT2 vysílala víc reklamy, musela by podle Fischerové přizpůsobit program, aby zaujala inzerenty, a ztratila by tak charakter programu zaměřeného na menšiny. "To by ČT2 zničilo," obává se.
Ve hře je řada dalších verzí. Všechny však počítají i s růstem rozhlasových poplatků, které nyní činí 37 korun měsíčně. Měly by se zvýšit na 45, případně na 48 korun. Zatímco televizní poplatky jsou ve sněmovně vždy velmi sporným bodem, růst těch rozhlasových prakticky nikdo nezpochybňuje.
Zatím není jasné, jestli bude sněmovna o poplatkovém zákonu hlasovat tento, nebo až příští týden. Sami poslanci na to nemají jednotný názor. Je ale možné, že do konce tohoto týdne nestačí uplynout nutná lhůta mezi rozdáním pozměňovacích návrhů a závěrečným hlasováním. Oslovení poslanci dnes ČTK řekli, že návrhy ještě nemají, což by znamenalo hlasování v týdnu příštím.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
