Boj o Unocal jen podtrhuje napjatou situaci na trhu energií. Čínské podniky totiž začaly nedávno kupovat podíly v kanadských firmách, které těží ropu a zemní plyn. Spoustě lidí tak vyrazily dech a hlavně Američané žili v domnění, že na kanadskou ropu mají nárok právě oni.
Management CNOOC předpokládá, že boj o Unocal vyhraje, aniž by utrpěla schopnost firmy vzít si úvěr. Analytici totiž varovali, že pokud si CNOOC bude muset vzít na nákup Unocalu velkou půjčku, zřejmě tím vzbudí pozornost ratingových agentur. CNOOC chce platit hotově, zatímco Chevron nabízí kombinaci akcií a hotovosti.
"Peníze jsou peníze. Celá částka v hotovosti dává akcionářům Unocalu jistotu hodnoty," řekl šéf CNOOC Fu Čcheng-jü. Vyšší je i částka, kterou CNOOC nabízí. Chevron totiž po přepočtu za Unocal nabízí jen asi 16,5 miliardy dolarů. "Věříme si. Doufáme, že naši nabídku americká vláda schválí," řekl Fu.
Unocal má řadu aktivit na asijském kontinentě, a zájem Číňanů je tedy pochopitelný. Management Unocalu oznámil, že nabídku čínské CNOOC posoudí, ale zatím akcionářům nadále doporučuje přijmout nabídku kalifornského Chevronu. Ten ve středu sdělil, že by chtěl kontrakt uzavřít co nejdříve.
Analytici také upozorňují, že Chevron není schopen po vytěžení ložisek najít nové zásoby odpovídajícího rozsahu a ropné vrty dostatečné vydatnosti. To je zřejmě i důvod, proč má Chevron o Unocal takový zájem. Pokud by ho totiž převzal, přiblížil by se velikostí svým rivalům ExxonMobil a BP.
Část pozorovatelů varovala, že i když je nabídka čínské CNOOC atraktivní, nakonec z ní může sejít z politických důvodů. Šéfové CNOOC se zatím snaží rozptýlit obavy, že akvizice neohrozí už tak dost napjatou situaci na trhu energií v USA. Produkce Unocalu prý zůstane na území USA.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					