Ministerstvo financí podle mluvčího Marka Zemana nevylučuje navýšení, ale jen u těch staveb, kde to bude nezbytné pro jejich plynulé pokračování. "Až dá ministr dopravy žádost do vlády, tak to na ministerstvu financí posoudíme z hlediska naléhavosti a hospodářské priority jednotlivých staveb," dodal.
Peníze navíc by přispěly ke snížení rozestavěnosti na českých silnicích a železnici. Šly by například na dálnice D11 (z Prahy do Hradce Králové), D3 (do Jihočeského kraje) i D1 (na Brno). Odrazily by se především na stavbách, s jejichž zprovozněním se počítá zhruba kolem roku 2007.
Částka by také pokryla ztrátu, kterou způsobilo loňské zvýšení DPH na stavební práce. To prodražilo stavby zhruba o 14 procent. Investoři, jimž fond platí za výstavbu infrastruktury, tak na zvýšené dani letos odvedou asi o čtyři miliardy korun více než při původní pětiprocentní sazbě. O čtyři miliardy by tak klesl objem výstavby.
Fond dopravy dostal zatím z privatizace šest miliard korun a dalších 20 miliard by měl postupně nyní obdržet. Vzhledem k tomu, že fond má nyní dostatek peněz z privatizace Českého Telecomu, nepředpokládá Švagr problémy s převáděním financí.
Daňové příjmy, tedy výběr peněz z dálničních známek, silniční daně a podílu na spotřební dani z paliv, jsou za prvních pět měsíců o 12 procent vyšší než loni a dosáhly 9,2 miliardy korun. Vyšší je výnos hlavně u dálničních známek, které jsou letos dražší, ale také u spotřební daně z paliv, kterých se spotřebovalo meziročně více.
Na dopravní infrastrukturu zatím fond vyplatil asi 12 miliard, tedy zhruba 27 procent plánovaných výdajů. Přestože je v podstatě pololetí, není výplata nižší než v jiných letech. Stavební sezona se totiž naplno rozběhla teprve před dvěma měsíci. Hlavní nápor výplat tak fond čeká nyní.
Investiční prostředky směřují na desítky staveb, mimo jiné na D1 v úseku Vyškov - Mořice. Z peněz fondu se dokončuje obchvat kolem Plzně, dálnice D11, ale také dálnice D8 na německé hranice. Na železnici fond financuje elektrifikaci trati Kaďaň - Karlovy Vary, rekonstrukci železničního uzlu Praha nebo modernizaci koridorového úseku Zábřeh - Krasíkov.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					