TI na základě mezinárodních studií, rozsahu zakázek českých úřadů a odhadu českých odborníků uvedla, že zakázky patří mezi oblasti, kde státu i místním úřadům nejvíc unikají peníze. Na základě svých světových průzkumů, podle kterých se úplatky při veřejných zakázkách pohybují mezi deseti až 15 procenty, organizace odhaduje, že se ročně při veřejných zakázkách v ČR ztrácí odhadem až 60 miliard korun.
Ročně se v tuzemsku přidělí rozdělí zakázky za víc než 400 miliard korun. ČR tak patří k zemím, kde se ve veřejných zakázkách rozděluje nejvíc peněz. Objemem nákupu zboží a služeb z veřejných rozpočtů je nad průměrem zemí OECD i EU. Problémem údajně není to, že by veřejných soutěží bylo mnoho. Podle kritiků jsou neprůhledně zorganizované a málo kontrolované.
"Pokud by se podařilo dosáhnout v této oblasti úspory deset procent, ať už zvýšením transparentnosti nebo potřením korupce, znamenalo by to snížení ročního deficitu veřejných rozpočtů asi o 1,7 procenta hrubého domácího produktu," odhaduje Jan Pavel z Vysoké školy ekonomické. To je o víc než polovinu maastrichtského konvergenčního kritéria.
Podle Davida Ondračky z české pobočky TI patří mezi nejčastější porušení zákona o zadávání veřejných zakázek umělé rozdělování větších zakázek. Úřady také často zadávají zakázky jednomu předem vybranému uchazeči, nabídky hodnotí neprůhledně a špatně zadávají kritéria.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					