Výběrová řízení se týkají celkem 120 územních jednotek, kde na konci roku končí původní smlouvy na dodávky lesnických prací. Vítězové řízení by měli v lesích práce zahájit od 1. ledna 2006, smlouvy budou uzavřeny na pět let s opcí na tři roky. Při hodnocení nabídek bude například rozhodovat cena, reference a také certifikace podle jakostních norem. "Posílili jsme váhu ceny při hodnocení nabídky, do podmínek, které firma musí splňovat, jsme nově přidali, že firma musí dodržovat pravidla zákona o zaměstnanosti," řekl Šálek.
Dnes vypsaná výběrová řízení navazují na kontroverzní tendry z loňského prosince, v nichž se rozhodovalo o zakázkách na zhruba 17 procentech ploch lesů. Lesnické firmy toto řízení označily za neprůhledné. "Byla netransparentní, neexistovala možnost odvolání, bylo v nich mnoho subjektivních vlivů. V některých případech byly vybrány nabídky finančně nevýhodné pro státní podnik," řekl již dříve ředitel České asociace podnikatelů v lesním hospodářství Jiří Kořínek.
Výběrovými řízeními a novými smlouvami chtějí LČR získat větší podíl ze zisku na obchodování se dřevem. Do budoucna by Lesy ČR chtěly samy zobchodovat asi 40 procent dřeva vytěženého ve státních lesích, zatímco před tendry to bylo jen šest procent.
Loni LČR zvýšil čistý zisk trojnásobně na 469 milionů korun ze 150 milionů korun za rok 2003. Tržby firmy stouply o 2,6 procenta na 4,64 miliardy korun. Od dubna podnik řídí nový generální ředitel Vladimír Blahuta.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					