Nový železniční uzel v jihomoravské metropoli je podle Šimonovského nutností. Má-li Brno být dopravním uzlem na budoucím koridoru spojujícím sever a jih Evropy, musí tomu přizpůsobit i železniční infrastrukturu."Stávající železniční uzel je 160 let starý a je v takovém stavu, že nelze obnovit," řekl ministr.
Zástupci ministerstva dopravy, Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC), vedení brněnské radnice a jihomoravského hejtmanství také posvětili další plán staveb. Po stavbě odstavného nádraží přijde v roce 2007 na řadu budování nového osobního vlakového nádraží, stavba další tří drážních a městských objektů a samotný železniční průjezd Brnem.
Podle Jiřího Mlynáře ze Stavební správy SŽDC v Olomouci by se celý projekt měl vejít do cenového limitu 19,8 miliardy korun. Ministerstvo dopravy se bude snažit sehnat peníze z evropských fondů a chystá i prezentaci přestavby uzlu ve Štrasburku. Město Brno již dříve slíbilo, že do nového železničního uzlu vloží tři miliardy korun, Jihomoravský kraj přislíbil miliardovou investici. Mlynář míní, že přestavba může stát i méně. Přesnější plán financování bude podle něj znám až na konci letošního roku.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					